Persoane interesate

duminică, 16 aprilie 2017

Bugati !!!

Bugatti Chiron devine cea mai puternică mașină din istorie. 1500 CP, sub 2.5 secunde pentru 0-100 km/h



Noul Bugatti Chiron păstrează arhitectura W16 a motorului dezvoltat de Bugatti pe Veyron, însă vine cu schimbări serioase la nivelul construcției acestuia: de la cilindri la pistoane, de la sistemul de evacuare din titan la sistemul turbo care este complet regândit și dotat cu turbine cu 30% mai mari decât cele de pe cea mai puternică versiune a lui Veyron. Motorul de 8.0 litri are este cvadri-turbo și produce 1500 de cai putere, deci cu 499 mai mulți decât dezvolta Veyron în momentul lansării sale. Cuplul maxim este și el imens, 1600 Nm disponibili între 2000 și 6000 rpm, și este transmis tuturor celor patru roți prin intermediul unei transmisii automate cu șapte rapoarte.Evident, sistemul de tracțiune integrală rămâne unul dintre stâlpii stabilității modelului Bugatti.

Caroseria lui Chiron este una  din fibră de carbon, rigiditatea torsională ridicându-se la un nivel întâlnit printre altele pe prototipurile pe care le vedeți alergând anual în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Șasiul adaptiv și auspensiile au fost regândite și redesenate, iar anvelopele dezvoltate special de Michelin au un contact cu solul mai mare decât în cazul precursorului lui Chiron. Dimensiunile acestora: 285/30 R20 pe față și 355/25 R21 pe spate. Frânele sunt și ele împrumutate din motorsport: discuri carboceramice și etriere cu pistoane din titan. Opt pe față și șase pe spate !!!
Foarte interesant este faptul că noul Chiron crește în dimensiuni față de Veyron. implicit la nivelul înălțimii! Astfel, noul model reușește să le ofere ceva mai mult spațiu ocupanților cărora oricum le sunt oferite cele mai bune elemente tehnologice și de confort de care dispune Grupul Volkswagen în acest moment. În cazul în care aceștia nu sunt mulțumiți de ceea ce oferă Bugatti, avem vești bune: designerii și inginerii mărcii sunt gata să asculte nevoile clienților și să modifice materialele și culorile din interior după nevoi. Evident, în schimbul unor sume monstruoase de bani. Bonus: spre deosebire de Veyron, noul Chiron oferă chiar și un portbagaj în care poate intra o geantă de dimensiunile acceptate în cabina avionului.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu